Koszyk

Alpinus
Alpinus

Na półki sklepów turystycznych powracają produkty marki Alpinus. Otwarcie należy przyznać, że marka ta na przestrzeni lat miała swoje wzloty i upadki. Ale wynikało to bardziej z biznesowych zawirowań, niż z problemów z jakością czy dostępnością produktów. Początki Alpinusa sięgają lat 90, więc naprawdę spora grupa klientów pamięta tą nazwę.

Za reaktywację marki odpowiada firma Marba Sport która następnie sprzedała licencję do używania znaku spółce Alpinus Group, która jest niezależnym podmiotem. Prezesem spółki jest Marcin Mocarski. Aby marka Alpinus w pełni odzyskała swoją chwałę musi zadziałać kilka elementów jednocześnie. Alpinus Group ma ogromne zaplecze, doświadczenie, logistykę, magazyn no i oczywiście finanse. Ich ambicją jest stworzenie czegoś atrakcyjnego i konkurencyjnego, w krótkim czasie.

Dzięki zatrudnieniu doświadczonych ludzi w przedziale wiekowym 25-55 możliwe jest spojrzenie na poszczególne projekty w różny sposób i znalezienie tzw. złotego środka. Hasło idealnie pasujące do takiego myślenia to „komfort w przystępnej cenie”.

Przede wszystkim jednak marka musi nawiązywać do korzeni, do tego z czego tak naprawdę się wywodzi, czyli z outdooru. Alpinus tworzy więc swoje produkty w kilku liniach produktowych – PRO, TACTICAL oraz ACTIVE.

Produkty z linii Pro najbardziej przypominają te „ze starego” Alpinusa. Produkowane w większości w Polsce, tworzone z najlepszych materiałów tak, aby wytrzymywały naprawdę długo i sprawdzały się w trudnych warunkach. To najlepsze technicznie modele kurtek czy plecaków.

Tactical celuje w klienta mniej wyczynowego, takiego outdoorowca, który oczekuje bardzo dobrego sprzętu w konkurencyjnej cenie. Jeździ często w góry, ale niekoniecznie w najwyższe szczyty. Ostatnia grupa klientów to osoby, które wybierają się na wycieczki raz czy dwa razy do roku. Lubią aktywny tryb życia, jazdę na rowerze, pływanie kajakiem i spacery po lecie. Dla nich dedykowany jest segment odzieży Active. Można przecież cieszyć się aktywnością na świeżym powietrzu niekoniecznie z najbardziej zaawansowanym sprzętem.

Alpinus chce tworzyć także linię produktów City – w której znajdą się produkty codzienne, casualowe. Wygodne spodnie i bluzy dresowe, takie w których można poczuć się komfortowo na co dzień.

Jak więc widać Alpinus prezentuje szeroką, ale przemyślaną ofertę dla różnorodnych klientów. Jak mówi sam prezes Mocarski  „Sam jadąc trzy, cztery razy w roku w góry mówiłem – Nie chcę wydawać 1000 zł na super buty, ale nie będę chodził w takich za 200 zł, bo biorąc je do ręki czułem, że nie spełnią wymogów dotyczących stabilizacji, wygody i trwałości. Brakowało mi produktu, który będzie miał fajne parametry... podeszwę Vibram, odpowiednią membranę i przetrwa lata... ale nie zapłacę za niego kroci.”

Oferta Alpinusa stale się powiększa. W sklepie eTraper także nie chcemy wprowadzać „wszystkiego na raz.” Stopniowo będziemy zwiększać asortyment i słuchać klientów. Będziemy pytać Was o to jak sprawuje się sprzęt i odzież tej reaktywowanej marki.

Na uwagę na pewno zasługują plecaki Alpinus. Od razu widać, że tworzone są w przemyślany sposób, a materiały wykorzystane do ich tworzenia są najwyższej jakości. Wyróżnić można plecak Woodpecker, który zyskał kiedyś miano legendarnego. Jest naprawdę świetny. Są też kurtki z laminatem 3-warstwowym z systemem Recco i świetne polary z ociepleniem Thinsulate. Tych świetnych produktów będzie coraz więcej, a nam pozostaje je tylko testować i polecać.

Tekst za 4outdoor.pl

15 Produkty

Ustaw Kierunek Malejący

15 Produkty

Ustaw Kierunek Malejący