Blog

Wakacje z duchami

Nic nie daje takiej satysfakcji jak "zrobienie czegoś z niczego", a poza tym fajnie jest spotkać starych kumpli, wspólnie pojeździć, powspominać przy ognisku swoje podróże. Dlatego, kiedy tylko zaistniała taka możliwość, postanowiliśmy reaktywować naszą motocyklową imprezę pt. "Wakacje z Duchami", która sześć lat temu, jak i dzisiaj odbyła się na Zamku 'Carolath' w Siedlisku. [caption…

Buty Chiruca

Buty Chiruca. Fachowe zestawienie różnych modeli butów trekkingowych i górskich firmy Chiruca. Doradzamy jakie trapery są najlepsze dla Ciebie. Etraper - dla prawdziwych turystów.

Bukowa Góra biegiem turystycznym

W taką pogodę jaką mieliśmy w mijający weekend mało kto potrafił usiedzieć w domu. My byliśmy z dziećmi na ognisku, zdążyłem także rozpocząć sezon motocyklowy, a dzisiaj rano wymknąłem się z psem na bieganie, w moją ulubioną ostatnio okolicę - Bukową Górę! Z rana temperatura była ujemna lecz nim dojechaliśmy z Forestem do Bobrownik, w…

Śladami historii na motocyklu

Od dawien dawna interesuję się historią... mam do niej stosunek "turystyczny"! Uwielbiam odkrywać jej ślady ukryte w lasach, małych wioskach i miastach. Na początku "odkrywałem" takie miejsca jak "czarny most koło Zakęcia", gdzie wraz z moim kolegą Tomkiem J. obciążeni plecakami pełnymi prowiantu szliśmy przez prawie pół dnia, choć to zaledwie 3 kilometry od domu,…

VI Zlot Motocyklowy w Zwierzyńcu k/Nowej Soli

Motocykl to taki wspaniały pojazd, który oprócz niesamowitego uczucia wolności jakie daje swojemu kierowcy, zbliża do siebie ludzi! Jadący motocykliści machają do siebie ręką na pozdrowienie, spotykając obcych sobie motocyklistów, gdziekolwiek na świecie, zawsze znajdują wspólny temat do rozmowy. Kilka razy w roku widują się na przeróżnych zlotach, mitingach, otwarciach i zakończeniach sezonów motocyklowych, na…

Bierszomagiem po Górach Sowich

Gdy niespełna dwa lata temu, w styczniu 2013 roku, rozpoczynałem swoją przygodę z bieganiem przez myśl mi nie przeszło, że jeszcze tego samego roku przebiegnę ćwiartkę, półmaraton i cały maraton - 42 kilometry. Bieganie niewątpliwie stało się modne. W licznie organizowanych maratonach startują dziesiątki tysięcy osób. Co tam więc maraton? Żaden wyczyn! Teraz by się…

…ze Śnieżki na Mont Blanca

Mont Blanc - najwyższy szczyt Europy, 4810 metrów nad poziomem morza, niespodziewanie - wcześniej o takich górach nawet nie myślałem - stał się celem mojej pierwszej "wyprawy życia". Był rok 2011, a najwyższa zdobyta przeze mnie góra była trzy razy niższa - Śnieżka w Karkonoszach (1603 m)! Prolog Niespełna trzy lata wcześniej postanowiłem zrobić prawo jazdy…

Nowe granice – naszych możliwości

Było jak zwykle... Nasze traperskie hasło "im gorzej, tym lepiej" znowu wzięło górę i tym razem znalazło zastosowanie podczas I Zielonogórskiego Ultramaratonu "Nowe Granice". Właściwie odkąd tylko dowiedzieliśmy się o organizowanym w sąsiednim mieście ultramaratonie na 100 kilometrów, nasz los był już przesądzony. Co prawda próbowaliśmy ściemniać, że może jakaś sztafeta na dwóch, może trzech, czy…

Islandia – spełnienie marzeń

Jakież to szczęście móc łączyć swoje pasje z pracą zawodową. Mnie się udało. Praca w sklepie turystycznym to codzienne obcowanie ze sprzętem i odzieżą turystyczną, ale przede wszystkim z ludźmi, którzy podobnie jak ja, kochają przyrodę. I tak też poznałem Miśka, motocyklistę i rasowego turystę, który pewnego pięknego dnia przyszedł do mnie jako klient, a wyszedł jako…